L’Aeroport de Barcelona-El Prat superarà els 50 milions de passatgers aquest 2018, enfront del rècord històric de 47 milions de viatgers registrats el 2017, gràcies a l’embranzida dels usuaris internacionals. Així ho ha dit aquest dissabte el director general de Negoci Regulat d’Aena, Javier Marín, que ha participat en la taula rodona ‘Infraestructures, mobilitat i sostenibilitat’, que se celebra en el marc del XXIII Trobada d’Economia a S’Agaró (Girona).
“Sóc optimista i penso que superarem aquesta xifra”, ha destacat Marín, que ha posat en valor el creixement registrat per l’Aeroport del Prat des de 2008, quan va registrar 30 milions de passatgers, i des de l’obertura de la T1 el 2009. Ha indicat que aquests 20 milions addicionals són passatgers internacionals, mentre que el trànsit domèstic s’ha mantingut constant al llarg d’aquests anys, i fins i tot s’ha reduït.
Els viatgers internacionals es van situar l’any passat en 38,5 milions d’usuaris
Marín ha posat com a exemple d’èxit l’Aeroport de Barcelona, en què operen un centenar de companyies, des d’on es pot anar a 212 destinacions i on els viatgers internacionals es van situar l’any passat en 38,5 milions d’usuaris, un trànsit que s’ha duplicat des de 2010: “Són xifres impressionants de creixement i eficiència”. També s’ha referit a la necessitat que els aeroports de Barcelona i el de Girona es complementin, un objectiu en què s’està treballant amb la futura construcció d’un edifici satèl·lit al Prat.
Així mateix, ha recordat el projecte d’ampliació de la terminal de Girona i la seva connexió amb Barcelona via AVE en un trajecte de 40 minuts, uns projectes que, en suma, compten amb una inversió de 2.000 milions d’euros per al període 2022-2026: “Tot això ens permetrà donar un salt i no ser una barrera al creixement del transport aeri”.
Adrià Alsina critica la falta de millores al Prat
El candidat a Primàries Barcelona, Adrià Alsina, ha respòs a les paraules del director general de Negoci Regulat d’Aena i ha criticat que en la seva intervenció hagi obviat que El Prat té una capacitat màxima de 55 milions de passatgers. També ha recordat que des de la inauguració de la T1 al 2009 “no s’hi ha fet res” i que l’aeroport comença a donar símptomes de “saturació”.
El director general d’AENA, Javier Marín, ha vingut a la trobada colonial d’economistes de S’Agaró a explicar com de bé gestiona els nostres aeroports. Com que cap assistent ni mitjà ha gosat posar en dubte les seves dades, ho haurem de fer des de #primàriesBCN. Obro fil 👇👇👇 https://t.co/uJdBzyDL9n
— Adrià Alsina Leal (@AdriaAlsina) 24 de novembre de 2018
Nou rècord de tràfic al port
La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha destacat el salt d’escala que la instal·lació va fer el 2017, situant-se com el port europeu que més va créixer: “Per aquest 2018 les xifres de creixement no són com les de 2017, però segueixen sent molt positives”. En aquest sentit, ha indicat que el port preveu tancar el present exercici amb un augment del 18% en el trànsit de mercaderies.
Pel que fa als contenidors, es preveu arribar als 3,2 milions de TEU –unitat equivalent a un contenidor de 20 peus–, enfront dels 2,96 milions de TEU de l’any passat, un 8,1% més. “Creixerem sempre que puguem donar sortida a la mercaderia”, ha dit Conesa. El 2019 l’enclavament barceloní presentarà el seu pla estratègic per continuar sent líder en trànsits estratègics com contenidors, vehicles i creuers, un trànsit que preveu situar-se en els 2,9 milions de creueristes aquest exercici, segons ha dit, enfront dels 2,7 de 2017, un 7,4% més.