Els comerciants temen que la "revolta del 21-D" faci perillar la campanya de Nadal a Barcelona

Barcelona Oberta i Retailcat estan preocupats per l'efecte "terrible" que poden tenir les mobilitzacions

Els comerços de Barcelona estan preocupats per les possibles mobilitzacions i els talls de la circulació al centre de la ciutat durant el 21-D, en un dia que ja s'ha començat a anomenar "revolta del 21-D". El president del Gremi d'Electrodomèstics i de Retailcat, Joan Carles Calbet, ha declarat al TOT Barcelona que les afectacions al trànsit aquell dia podrien fer que les vendes es ressentissin. Calbet ha recordat que el divendres 21 de desembre és l'inici de l'últim cap de setmana abans de Nadal, moment en què les vendes sempre augmenten molt. "Cal dir que de moment són només rumors, no hi ha res segur", ha admès Calbet. 

La directora de Barcelona Oberta, Nuria Paricio, se suma a la preocupació per les mobilitzacions previstes pel 21-D i el perjudici que poden causar a les vendes nadalenques. Preguntada per l'expectativa que tenen de cara al Nadal, ha respòs que "dependrà dels CDR". Ha recordat que l'any passat la situació política va complicar la campanya, i ha explicat que, tot i les bones expectatives inicials, les accions dels independentistes podrien tenir un efecte "terrible". També ha aprofitat per demanar un exercici de responsabilitat, "independentment de l'opinió de cadascú". 

Respecte a la sensació dels comerciants sobre les vendes durant el pont d'aquest cap de setmana, Paricio ha dit que "ha anat força bé". Sobre els 10 dies festius que els comerços han pogut obrir aquest any, Joan Carles Calbet ha lamentat que siguin diferents per a cada població. Ha demanat que "s'homogeinïtzi" perquè sinó els clients "es fan un embolic", i ha reconegut que les vendes en festius com el 12-O o l'1 de novembre van ser "fluixes". La directora de Barcelona Oberta ha coincidit amb Calbet i ha sol·licitat que es configuri un sol calendari de festius a què tots els comerços es puguin afegir. Ha posat com a exemple París, "on hi ha botigues que obren els 365 dies de l'any", i ha lamentat que "s'està perdent l'oportunitat de fer Barcelona una ciutat de compres". 

Calbet és optimista de cara a la campanya de Nadal, que va començar amb el Black Friday. Tot i així, ha criticat l'enfocament que s'està donant a la jornada de descomptes, ja que "la gent concentra les compres en 2 o 3 dies" i s'adquireixen tots els regals que fins ara es compraven al llarg del desembre. La directora de Barcelona Oberta s'ha mostrat a favor del dia de descomptes, ja que "no deixa de ser una entrada de diners". 

Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?