Un altre indici desfavorable per a les pretensions dels taxistes de Barcelona sobre la normativa que ha de regular els serveis dels cotxes amb llicència VTC, com Uber i Cabify: l’endemà que el Govern advertís que no hi ha cap compromís d’acceptar les condicions del sector del taxi, l‘autoritat Catalana de la Competència (ACCO) s’ha pronunciat avui contra la seva exigència d’obligar els clients d’aquestes empreses a reservar el servei amb 24 hores d’antelació.
L’ACCO creu que seria “discriminatori” i “altament restrictiu” aplicar aquesta normativa. En declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el director general de l’organisme autònom que vetlla per la competència a Catalunya, Marc Realp, ha advertit que la precontractació –en lloc de la solicitud del servei en el moment en què es necessita– i obligar els conductors a tornar a la base entre client i client “introduiria ineficiències” en el servei. I això podria portar a la “desaparició” d’aquestes empreses: de fet, és l’objectiu poc dissimulat dels taxistes, si es tenen en compte algunes de les pancartes que duien en l’escrache que li han fet al president de la patronal de les VTC, Eduard Martín, quan ha arribat al Col·legi de Periodistes de Barcelona per fer una roda de premsa.
A més a més, Competència considera que són mesures que “implicarien un dany evident al benestar dels consumidors i usuaris”.
Realp ha anunciat que es plantejaran impugnar la regulació metropolitana si inclou aquestes exigències dels taxistes. També ha dit que espera que el Govern els consulti abans d’aprovar el decret llei a partir del qual l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) regularà els VTC. “Se’ns ha d’escoltar”, ha advertit Realp creu que cal una regulació “unificada, innovadora i que permeti modernitzar el sector”: l’ACCO considera els taxis i els VTC un mateix sector.