Barcelona aconsegueix ser la capital europea de la recerca sobre mobilitat sostenible

El consorci liderat per la capital catalana guanya el concurs de projectes de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia

Barcelona tindrà la seu central d'una de les comunitats de recerca en mobilitat urbana sostenible de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia. Un consorci encapçalat per la capital catalana ha desbancat altres candidatures, com ara una de liderada per Amsterdam. Aquesta victòria compensa el mal sabor de boca que va deixar fa uns mesos el fet de no aconseguir la seu de l'Agència Europea de Medicaments. 

El consorci liderat per Barcelona es diu 'MOBILus' i desenvoluparà la comunitats d'innovació de mobilitat urbana de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia, com ha avançat avui 'La Vanguardia'. Tot i que Barcelona serà la seu central del projecte, hi haurà quatre subseus: Copenhage, Praga, Munic i la ciutat holandesa de Helmond. "Aquest centre d'innovació agafa tota la recerca que es fa a les universitats sobre mobilitat sostenible i els porta a la indústria per a què desenvolupi en aquesta línia", ha explicat aquest divendres el gerent de Mobilitat i Infraestructures de l'Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés. L'estructura començarà a funcionar a partir del 2020.

"El fet que el consorci liderat per Barcelona guanyés com a consorci principal d'aquesta iniciativa significa que es convertirà en la seu del centre de recerca europeu respecte la mobilitat sostenible", ha explicat Valdés. Abans de l'estiu, es va seleccionar Barcelona com a ciutat líder, per davant d'Amsterdam i altres ciutats que han volgut "discreció" per no ser perjudicades per la no elecció. 

Es tracta, segons Valdés, d'un "primer reconeixement important" que ha anat seguit de l'elecció d'aquest consorci, ja liderat per Barcelona, com l'encarregat de la comunitat d'innovació europea dedicada a la mobilitat urbana."Confiem que es un reconeixement al desplegament de polítiques de sostenibilitat a la ciutat, també l'execució a nivell de carrer", ha explicat Valdés d'un projecte que és a set anys i que iniciarà tota la tramitació el 2019. No serà fins el 2020 quan tota l'estructura estarà a punt per desenvolupar l'objectiu principal, que és que Europa pugui competir amb superpotències com els Estats Units o la Xina en matèria de solucions tecnològiques en aspectes com la sanitat, l’energia o, en el cas que ocupa Barcelona, la mobilitat urbana.

"És una manera de que no només a nivell de convivència interns de les ciutats o empreses sinó que es faci extensius per a altres àrees del mon i és una base per al desenvolupament europeu per la industria de la mobilitat", ha assegurat Valdés. 

Amb un finançament estimat de 1.600 milions d’euros, aquest prové d'una banda de la Unió Europea i de l'altra de les empreses i institucions que participen en el projecte. Un dels socis principals del consorci és la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la firma automobilística Seat. 

El proper 12 de desembre es formalitzarà el consorci mitjançant una reunió de tots els 48 'partners' del grup amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. 

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?