Barcelona amplia el veto ambiental a les motos més contaminants

Uns 60.000 motoristes no podran accedir a la gran àrea que delimiten les Rondes quan hi hagi un episodi de contaminació

Les motos més contaminants tampoc no podran circular a la Zona de Baixes Emissions (ZBE) de les Rondes de Barcelona a partir de l'1 de desembre del 2018, en cas d'episodi declarat de contaminació. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l'Ajuntament de la capital catalana han recordat en un campanya conjunta la imminent entrada en vigor d'aquesta ampliació del veto, que es començarà a aplicar l'1 de desembre i que es suma a l'anterior restricció als turismes sense distintiu ambiental de la DGT i furgonetes Pre-Euro 1.

Així, a partir del proper mes les motocicletes, ciclomotors, tricicles i quatricicles que no disposin de distintiu ambiental de la DGT no podran circular quan es declari un episodi de contaminació. La campanya informativa que estarà activa durant un mes per donar a conèixer aquesta novetat. La incorporació tardana d'aquests vehicles es deu a que encara no disposaven d'etiqueta i per tant no era explícita la seva condició de grans contaminants, ha detallat l'AMB aquest dimecres en un comunicat. Els episodis de contaminació es donen de mitjana dues o tres vegades a l'any. 

Les motos afectades seran el 12% de les que hi ha actualment en l'entorn metropolità de Barcelona, per la qual cosa la mesura afectarà uns 60.000 motoristes que fins ara estaven exempts d'aquestes restriccions. S'aplicaran quan la Generalitat declari un episodi de contaminació atmosfèrica: l'endemà de ser anunciat l'episodi i sempre que es tracti d'un dia laborable, és a dir, de dilluns a divendres laborables. La prohibició durarà de les 7h del matí a les 20 hores dins de l'àrea delimitada per la ZBE, que inclou part de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

La T-Verda també es fa extensiva a les motos

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, ha confiat que aquesta mesura sigui un "nou punt d'inflexió per consolidar la ZBE", un referent a l'Estat espanyol i un exemple per fomentar canvis d'hàbits en mobilitat i aconseguir un aire més net. També ha recordat que l'AMB ha impulsat alternatives per facilitar als ciutadans l'adaptació a aquestes mesures, com la implantació de la T-Verda Metropolitana. Aquest abonament ofereix tres anys de transport públic gratuït per a tots els ciutadans que desballestin el seu vehicle contaminant, que ara també podrà ser una moto sense etiqueta de la DGT. A més de la retirada del vehicle, la persona beneficiària s'ha de comprometre a no adquirir cap vehicle nou, ni els sis mesos previs al desballestament ni durant els tres anys de vigències de la T-Verda.

El comissionat d'Ecologia de l'Ajuntament de Barcelona, Frederic Ximeno, veu imprescindible aconseguir un canvi d'hàbits en mobilitat, "que passa necessàriament per més transport públic i evita circular amb vehicles contaminants". Per això durant els episodis també s'incrementarà ostensiblement l'oferta sostenible. L'AMB ha recordat que les dues administracions van acordar diverses restriccions de circulació l'1 de desembre del 2017 en cas d'episodis de contaminació, fa gairebé un any.

Comentaris (1)
Axel Fa 2 mesos
A partir de quina matrícula?

Destaquem