Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Nova xarxa de bus: neixen 5 línies, en desapareixen 2 i se’n modifiquen 14
  • CA

El 26 de novembre la xarxa de bus de Barcelona patirà canvis amb la incorporació de les 5 últimes línies de la nova xarxa: H2 ( Avinguda d’Esplugues-Trinitat Nova), V1 (Granvia l’Hospitalet-Avinguda d’Esplugues), V19 (Barceloneta-Plaça Alfons Comín), V23, (Nova Icària-Can Marcet) i V25 (Nova Icària-Horta). 

Aquests busos que s’afegiran afectaran al mapa del recorregut de la xarxa: faran desaparèixer les línies 45 i 92 i modificaran aquestes 14:

H6: canviarà la ruta entre Zona Universitària i el carrer del Pare Manyanet i la rambla de l’Onze de Setembre, però es mantindrà la que va de Zona Universitària a l’avinguda Meridiana. Caldrà estar atent a les parades entre Zona Universitària i Fabra i Puig i fer atenció al frontal de l’autobús per veure si va fins a la Meridiana o més enllà fins al carrer del Pare Manyanet/rambla de l’Onze de Setembre. 

H8: modificarà el recorregut als barris de Bon Pastor i les Corts. A Bon Pastor prolongarà el recorregut pel carrer de Lima i tindrà el nou origen/final a la parada 3642 – Sas-Plaça Fra Júniper Serra. A les Corts deixarà de circular per riera Blanca, l’avinguda de Madrid i el carrer del Comandant Benítez per fer-ho per la travessera de les Corts.

H10: també canviarà part del tram a les Corts, i des de Sants Estació continuarà pel passeig de Sant Antoni fins a la plaça de Sants, que serà l’origen/final de la línia. 

V13: a partir d’ara després de passar per la plaça Kennedy seguirà el recorregut per l’avinguda Tibidabo, continuarà per la Ronda de Dalt i establirà el punt d’origen/final a la parada 3675 – Tibidabo-Roman Macaya. De tornada també modificarà el tram, ja que baixarà per avinguda Tibidabo fins al passeig Sant Gervasi, des d’on farà el recorregut habitual.

V15: alterarà la seva ruta als barris de Vallcarca i els Penitents, la Teixonera i la Vall d’Hebron, però el V17 cobrirà el canvi als trams del passeig de la Vall d’Hebron, els carrers de Coll i Alentorn i de la Granja Vella. El punt d’origen/final serà a la plaça Alfonso Comín. 

V17: aquesta línia variarà el seu camí al barri del Carmel. Mantindrà el mateix recorregut des del Port Vell fins al viaducte de Vallcarca, on continuarà per l’avinguda de la República Argentina, el carrer de Craywinckel, el passeig de Sant Gervasi, la plaça d’Alfonso Comín i al passeig de la Vall d’Hebron, a la parada 2890 – Pg. Vall d’Hebron-Trueba, on tindrà el nou punt d’origen/final. En direcció al Port Vell, la línia circula pels carrers de Coll i Alentorn, de la Granja Vella, continuarà pel passeig de la Vall d’Hebron fins a la plaça d’Alfonso Comín i baixarà per l’avinguda de la República Argentina i allà recuperarà el recorregut que tenia fins ara. La línia 22 cobrirà els carrers de la Mare de Déu del Coll, dels Santuaris i de la Gran Vista.

19: allargarà el tram més enllà de plaça Urquinaona per Ronda Sant Pere i Passeig de Gràcia, on tindrà el nou punt d’inici i final a la parada 2833 – Pg. de Gràcia – Ronda de Sant Pere.

22: els barris de Vallcarca i Penitents seran els afectats en aquest cas. Des de la plaça de Catalunya mantindrà el recorregut fins a l’avinguda de la República Argentina, i a partir del viaducte de Vallcarca circularà pels carrers de la Mare de Déu del Coll, dels Santuaris i de la Gran Vista fins al Turó de la Rovira.

39: després de la incorporació de les noves línies el tram serà de plaça Urquinaona fins a plaça Catalana. La nova línia V19 circularà pel passeig de Lluís Companys, passeig de Picasso, l’avinguda del Marquès de l’Argentera, Pla de Palau i el passeig de Joan de Borbó. La nova línia V23 cobrirà els barris de la Font d’en Fargues, el Guinardó, la Clota i el Carmel.

La incorporació de les últimes 5 línies de la nova xarxa de bus farà desaparèixer el bus 45 i 92 i provocarà canvis a 14 línies

47: allargarà el tram fins al passeig Marítim i canviarà el seu punt d’origen/final a la parada 1281 – Ramon Trias Fargas – Pg. Marítim.

54: mantindrà el mateix recorregut fins a arribar a la parada 2392 – Cardenal Reig – Pintor Tapiró, on tindrà el nou punt d’origen/final. Des d’aquí, tornarà a iniciar l’itinerari, baixarà pel carrer d’Arístides Maillol i la riera Blanca i continuarà per l’avinguda de Madrid, on recuperarà el recorregut habitual. La nova línia V1 cobrirà el tram dels carrers d’Arístides Maillol, l’avinguda del Doctor Marañón i el carrer de González Tablas fins a arribar a l’Hospital de Sant Joan de Déu.

55: la línia V19 alterarà el punt d’origen i final, que passarà a ser la parada 1067 – Pl. Urquinaona-Pau Claris.

60: compartirà el camí amb el bus H2, que s’incorporarà el 26 de novembre, i traslladarà l’inici i final a la parada 3635 – Vall d’Hebron-Trueba. 

192: canviarà el tram al barri de Camp de l’Arpa, però el mantindrà fins a l’avinguda Meridiana/Aragó. En aquest punt, la línia circularà per l’avinguda Meridiana i els carrers de Trinxant i de Sant Antoni Maria Claret, on recuperarà el recorregut habitual.

Més notícies
200 informadors per a l’última fase dels canvis en la xarxa de bus
Notícia: 200 informadors per a l’última fase dels canvis en la xarxa de bus
Comparteix
EL 26 de novembre es posen en marxa cinc línies noves que obligaran molts usuaris a canviar d'hàbits en el transport
Els veïns de Sants, contra els canvis de l’H10
Notícia: Els veïns de Sants, contra els canvis de l’H10
Comparteix
Un centenar de persones es van concentrar ahir contra les modificacions

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gemma Colomé a novembre 26, 2018 | 09:07
    Gemma Colomé novembre 26, 2018 | 09:07
    quin desastre de línies, heu fet un desgavell que afecta a molta gent, com podeu dir que agafar dos o tres busos per fer un recorregut que es feia amb un sol bus i que el recorregut en total és pràcticament el mateix, és més ràpid ? Penseu que som idiotes?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa