Milers de motoristes protesten contra les polítiques municipals de mobilitat

Reivindiquen que els vehicles de dues rodes són "la solució i no el problema" i demanen centrar-se en reduir la sinistralitat

Milers de motoristes s'han manifestat aquest diumenge pel litoral i el centre de Barcelona contra les polítiques "restrictives" de l'Ajuntament en matèria de mobilitat, en un recorregut que han fet des de la platja de la Mar Bella fins a la Via Laietana. La Guàrdia Urbana xifra en 3.000 motos l'afluència a la desfilada, mentre que les dues entitats organitzadores –Unió Internacional per a la Defensa dels Motociclistes (IMU) i l'Agrupació Motera Catalana– l'eleven a 5.000. A més de membres de les dues associacions, hi han participat motoclubs d'arreu de Catalunya.

El col·lectiu ha reivindicat que la moto es reconegui com "una solució i no com un problema" en la mobilitat de Barcelona perquè ocupen menys espai que un cotxe. També han lamentat polítiques de l'Ajuntament com la reducció a partir del 2020 del 40% de motocicletes en dies d'alta contaminació. A més han elaborat un document de deu punts per promoure l'ús de la moto "amb seguretat" i reduir la sinistralitat.

Motoristes desfilant per l'avinguda del Litoral contra les polítiques municipals de mobilitat / ACN - Mar Vila

Motoristes desfilant per l'avinguda del Litoral contra les polítiques municipals de mobilitat / ACN - Mar Vila

El tall de la Via Laietana aquest migdia per un acte en suport a la vaga de fam de Jordi Sànchez i Jordi Turull ha obligat als motoristes a reubicar l'homenatge que tenien previst fer en aquest punt a les víctimes d'accidents de trànsit. Han canviat de recorregut i finalment han fet l'homenatge davant de l'Arc de Triomf.

Segons han explicat els organitzadors a la televisió municipal Betevé, també estan dolguts per les declaracions de la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, a favor del veto ambiental –que ha entrat en vigor aquest dissabte– i ofesos per la darrera campanya de la plataforma Promoció del Transport Públic, en què apareixen junts un motorista ensangonat i un somrient viatger de transport públic. Finalment reclamen poder utilitzar els carrils bus i disposar de carrils segregats per a entrar i sortir de la ciutat, perquè actualment se senten insegurs compartint calçada amb els automòbils. Ja han celebrat una primera reunió amb el govern municipal i en tenen prevista una altra per als propers dies.

El PP reitera la seva petició a Colau de carrils bus aptes per a motos

El president del PP a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, ha tornat a demanar al govern municipal que les motos circulin pel carril bus-taxi a la ciutat –cedint el pas al transport públic– i en els carrils VAO dels accessos. També vol que s'estudiï la possibilitat de fer-ho pels vorals, com reclamava el RACC. En un comunicat aquest diumenge, la formació ha recordat que la capital catalana té més de 300.000 motocicletes i ciclomotors. El popular ha apuntat que la Gran Via de Barcelona, que compta amb dos carrils bus, "seria un lloc adequat per fer una prova pilot" i ha defensat les experiències de ciutats com Sevilla, Madrid o València. Segons Fernández des de l'arribada d'Ada Colau a l'Alcaldia han aumentat un 82,2% les sancions a motos que circulaven per carrils bus-taxi.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?