El tramvia de Barcelona creix un 4% en nombre de viatgers

Durant el 2018 es van registrar més de 29 milions de viatges en les dues línies

En plena polèmica sobre si s'ha de tirar endavant la unió del tramvia per la Diagonal, el projecte que defensen el govern d'Ada Colau, l'exconseller de CiU Pere Macias i l'exconseller Felip Puig –com a president de l'empresa Tram, que aglutina les dues concessionàries–, avui s'han sabut les dades d'utilització d'aquest transport públic.

Segons les xifres de l'empresa, la utilització del tramvia de Barcelona l'any passar va registrar més de 29 milions de viatges, un 4,03% més que el 2017, informa Europa Press. Es tracta de la xifra més alta des que el servei es va posar en marxa l'any 2004, assegura el comunicat de Tram.

Amb xifres exactes, s'han validat 29.086.262 viatges: 19.059.687 milions al Trambaix –xifra que representa un increment del 4,6%– i 10.026.574 milions, al Trambesòs, que creix menys: 3%.

L'empresa concessionària creu que aquestes dades confirmen la tendència a l'alça en l'ús del tramvia. Des que es va posar en marxa, fa 14 anys, s'han registrat 334.768.810 viatges: 227 milions al Trambaix i 107 al Trambesòs.

El tramvia és ara mateix un dels projectes més controvertits a Barcelona. Ha quedat encallat tot el mandat d'Ada Colau perquè no ha aconseguit prou suports per tirar-lo endavant. Un dels grups que s'ha oposat a executar-lo –almenys amb el plantejament de Colau– ha sigut ERC, encapçalat fins ara per Alfred Bosch. Arran de la marxa de Bosch del consistori per anar a fer de conseller d'Afers Exteriors –en un intercanvi de càrrecs amb Ernest Maragall–, el nou líder dels republicans a Barcelona s'ha mostrat una mica més flexible i procliu a "parlar-ne".

Aquest gir de Maragall ha posat en guàrdia els botiguers del tram central de la Diagonal, que temen que les obres del projecte, que poden durar fins a quatre anys, "desertitzin" l'avinguda i amenaci la continuïtat dels comerços. 

Al consistori, també s'hi posa el grup Demòcrata –antiga CiU–, liderat per l'exalcalde Xavier Trias. Això ha enfrontat aquesta formació política amb el seu exconseller de Política Territorial i Obres Públiques Pere Macias, que ha arribat a treballar per a Colau en el projecte com a expert en transport públic. I per acabar-ho d'arrodonir, al mateix bàndol de Colau hi ha un personatge que mai s'hauria imaginat associat a l'alcaldessa en res: Felip Puig, exconseller d'Interior i d'Empresa d'Artur Mas, ara president de l'empresa Tram.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?