El president del PDECat, Xavier Trias, s’hi ha sumat a les crítiques contra Ada Colau per haver presentat la proposta d’unir el tramvia per la Diagonal just després dels mals resultats del baròmetre d’opinió ciutadana. Per a Trias, la iniciativa de portar al ple de gener la connexió del tramvia de nou segueix sense tenir “cap consens tècnic” i ha denunciat que l’alcaldessa ha mostrat “un intent ben matuser” de “tapar desesperadament el fracàs de la seva gestió i el rebuig ciutadà”.
El líder del PDECat ha destacat que els tècnics que van formar part de la comissió d’estudi específica al voltant de la connexió del tramvia “no van trobar una demanda prou destacable que justifiqués una inversió tan important”, així com tampoc quedava justificada “la construcció d’una infraestructura ferroviària inflexible pel centre de la ciutat”. Per l’ex-alcalde, d’aquesta manera es precipitarien afectacions sobre el conjunt de la mobilitat. En aquesta línia, ha titllat la proposta del govern barceloní d’un esforç per cobrir “el fracàs de les seves polítiques de mobilitat, que han provocat que la ciutat estigui més congestionada que mai i més contaminada”.
De fet, segons Trias, “l’únic acord polític, tècnic i social” és la proposta del seu grup d’incloure l’autobús elèctric D30 a la nova xarxa d’autobusos de la ciutat. El projecte ja podria estar enllestit, ha destacat el líder del PDECat, “però el govern Colau no ho ha volgut fer perquè sap que funcionaria, i que és una bona solució per connectar la zona Fòrum i la zona universitària sense haver de fer una inversió que no té retorn social, com manifesten diferents estudis”.