Mirador per a tots els públics per seguir les obres de les Glòries

L'Ajuntament habilita un punt d'observació amb informadors per seguir els treballs un dissabte al mes | Els túnels viaris podrien entrar en funcionament el primer semestre del 2021

Les obres de l'espai verd anomenat Clariana del Parc de Canòpia i la reurbanització del primer tram de l'avinguda Meridiana de Barcelona s'acabaran al març i serviran per començar a veure la nova cara de la zona de la plaça de les Glòries. Ho explicat aquest dilluns la tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, que ha destacat que la resta d'obres avancen al ritme previst, de manera que els túnels viaris podrien entrar en funcionament el primer semestre del 2021.

Un mirador perquè els barcelonins segueixin les obres un cop al mes

Segons els càlculs de l'Ajuntament, en aquest moment s'han executat el 59% dels treballs a l'àmbit Clariana, el 47% del primer tram de la Meridiana i el 45% dels túnels viaris. Sanz ho ha explicat durant la inauguració d'un nou mirador que obrirà dissabte, 12 de gener, i cada primer dissabte de mes de les 10 del matí a les 14 hores, amb l'objectiu que els veïns puguin "comprovar el grau d'execució, desenvolupament i compliment de les obres".

Hi podran accedir un màxim de 30 persones alhora, de manera gratuïta. Al mateix mirador, els visitants podran saber detalls dels treballs, amb diversos panells i també a través d’informadors que els faran de guies. També s'ha preparat una rampa per fer el mirador accessible a persones amb mobilitat reduïda i amb cadira de rodes.

Sanz ha exposat que les obres van segons les previsions i en quatre anys acabaran totes les actuacions que depenen de l'Ajuntament de Barcelona.


Àmbit Clariana

Les obres a l'àmbit Clariana es van iniciar al març del 2018 i configuren la primera fase del Parc de Canòpia. El projecte es va dividir en cinc lots i, per tant, en cinc adjudicataris per un import pressupostat total de 19,8 milions d'euros. En total, s'actua sobre una superfície de 45.860 metres quadrats, dels quals 20.410 metres quadrats són de zona verda

Les obres que s'han fet fins ara són la urbanització de la rambla dels Encants amb la pavimentació, una primera capa de terra vegetal, el sistema de reg i les connexions de la xarxa de drenatge. També s'ha fet el dipòsit d'emmagatzematge d'aigua freàtica i la casa dels jardiners. En aquests moments el 59% dels treballs ja estan executats. La Clariana comprèn l'espai que queda entre els carrers de la Independència i de Cartagena

En aquest espai hi haurà una gran esplanada de gespa d'una hectàrea, un nou passeig per a vianants i bicicletes, un centre de treball de la brigada de jardineria, un espai dedicat al joc per als infants, refugis de la natura amb arbres i vegetació, un espai per al lleure de les mascotes i una zona lúdica i esportiva amb taules de jocs i un espai multiusos que pot ser utilitzat com a pista esportiva o per fer-hi altres tipus d'activitats, com ara patinatge o ball.


Primer tram de la Meridiana

El març del 2018 també es va iniciar la transformació de la Meridiana amb una inversió total de 10,6 milions d'euros, que engloba el tram Glòries-Mallorca. S'actua sobre 43.575 metres quadrats amb una longitud total de 815 metres. Pel que fa al tram Independència-Aragó, s'estan acabant de fer els parterres i ja s'han omplert de terra vegetal, també s'ha fet la xarxa de drenatge i s'han instal·lat nous serveis de xarxa freàtica i d'enllumenat, i s'han fet demolicions en ambdós costats.

Pel que fa al tram Aragó-Mallorca, entre Aragó i València s'està treballant en el drenatge dels parterres i la pavimentació dels guals de la mitjana i en la construcció del col·lector situat a la vorera costat mar. Al tram entre València i Mallorca s'està fent la pavimentació de voreres i guals, la impermeabilització dels parterres i el drenatge al costat mar, incloent també la rehabilitació d'un col·lector. El grau d'execució dels treballs se situa al 47%.

Túnels viaris

Les obres als túnels viaris es va reprendre el març del 2018 després d'un procés en el qual es va rescindir el contracte anterior i es va tornar a adjudicar l'obra en cinc lots, amb l'àrea dels treballs allargada fins a la rambla de Poblenou per un import pressupostat de 100,9 milions. Fins ara s'ha treballat en cinc fronts. Al pas inferior del túnel d'ADIF (R2, Estació de França-Sants) s'està millorant el terreny, rebaixant-lo fins a la cota d'ancoratges provisionals. Al pas inferior dels túnels d'ADIF Meridiana (R1, R3-R4 Rodalies) s'estan fent els treballs de sosteniment de les vies d'ADIF i s'ha iniciat l'execució de puntals, que són les bigues que aguantaran les pantalles per evitar la seva deformació.

Al pas inferior del túnel de la L1 del Metro han finalitzat els treballs de sosteniment i s'estan executant els puntals del segon nivell d'un dels pous i s’han fet tasques d'impermeabilització de juntes de pantalla. També s'estan enderrocant paviments i cimentacions existents al tub i s'ha construït un mur que farà de guia de les pantalles. També s'estan col·locant els pilons i pantalles i s'ha iniciat l'execució de la llosa coberta. Aquest mes començarà l'excavació de les contravoltes.

L'actuació dels túnels de Glòries consisteix en la construcció d'uns túnels urbans, que seran dos tubs independents amb circulació unidireccional, amb una longitud total de 957 metres, que recolliran el trànsit de la Gran Via i preveuen el pas de 90.000 cotxes al dia de mitjana. El primer tram de túnel (508 metres) està situat entre els carrers de los Castillejos i de Badajoz. El segon tram de túnel (449 metres) va del carrer Badajoz a la Rambla del Poblenou. Els túnels que segueixen la traça de Gran Via, passaran per sota dels 4 túnels existents: L1 Metro, R1 línia de Maçanet -Massanes, R3 /R4 (línies de Manresa i Puigcerdà) i la línia d'Estació de França-Sants.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?