Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Metges i pacients, units per la millora de les condicions sanitàries
  • CA

Els usuaris afronten amb resignació i comprensió els retards o anul·lacions de les visites. És la sensació que es desprén dels CAP als que s’adrecen els usuaris al dia de vaga dels professionals de l’atenció primària. Un exemple és el CAP Manso, al Poble-sec, on la metgessa Anna Franco assegura que “els usuaris són molt educats, se’ls explica les reivindicacions i ens recolzen, ens desitgen molta sort i que aconseguim el màxim de coses que demanem”, que considera que bàsicament es poden resumir en “atendre millor als pacients”. Alguns dels usuaris s’han assabentat de la vaga en arribar al CAP. És el cas de Madalena Veiga, que explica, visiblement constipada, que “ara hem de tenir paciència, ho sento pel que està passant”. Portugesa, explica que al seu país es viuen “situacions molt similars” i celebra que els metges facin vaga. “Hem de lluitar pel que podem”, conclou.

Teófila Carmen Pozo ha arribat amb el seu fill que s’ha lesionat i espera la visita d’urgències. No sabia que es trobaria la vaga i està resignada perquè “et donen hora a les nou del matí i trobes que tens deu pacients al davant”. Li sembla “perfecte” que els metges “reivindiquin perquè tenen els seus drets” però lamenta que el pacient n’hagi de pagar les conseqüències.

També dona suport a la reivindicació la Marga Hernández, que a les nou del matí d’aquest dilluns portava una hora esperant a la cua d’urgències. “Em sembla que tant en sanitat com també en educació s’hauria d’invertir el màxim, en això no podem estalviar, són necessitats prioritàries i la sanitat ha de ser el primer”, reivindica. Per això explica que considera justificada la vaga.

La metgessa Anna Franco voldria estar a la manifestació convocada al davant de la seu de l’ICS, però està de serveis mínims al CAP Manso. Diu que la situació ha anat empitjorant en els últims “vuit o deu anys” perquè explica que ara s’han d’anar cobrint el metges uns als altres mentre que abans hi havia substituts per cobrir les baixes o les èpoques de més afluència. “Això fa que triguem més en atendre els nostres pacients”, indica. Defensa que el que demanen “és en benefici principalment dels usuaris i dels pacients”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa