Turisme de Barcelona aprova noves normes després del cas William Carnes

Estableix limitacions de despesa després de l’informe que ha analitzat l’ús que feia l’exdirector del consorci de la targeta de crèdit corporativa

Sopars, taxis, nits d’hotel… Les despeses que el personal directiu de Turisme de Barcelona podran carregar a la targeta de crèdit corporativa estaran més limitades i s’hauran d’argumentar. És un dels canvis interns que ha aprovat el consorci de Turisme de Barcelona, format per l’Ajuntament i la Cambra de Comerç en representació de les empreses locals del sector. En la reunió de tancament d’any del Consell General, celebrada aquest dimecres, l’ens público-privat va aprovar noves instruccions de contractació i un reglament intern de transparència.

Segons ha difós en un comunicat, entre les accions aprovades hi ha la “redacció i implementació d’una instrucció interna de gestió de les despeses, la definició amb més detall d’algunes casuístiques per establir limitacions de despesa, així com l’elaboració i aprovació d’un protocol de despeses de representació”. Aquestes restriccions arriben després de la polèmica per les despeses de Jordi William Carnes durant la seva etapa de director del consorci, entre juliol 2014 i desembre de 2017.

L’exconseller i extinent d’alcalde del PSC va deixar la política municipal poc després de passar a l’oposició i va acceptar l’encàrrec del govern de Xavier Trias de dirigir l’ens turístic. Amb l’arribada d’Ada Colau a l’Alcaldia les relacions entre consistori i consorci ens va tensar per la visió enfrontada sobre el marge de creixement del turisme a la ciutat i com gestionar-lo. La filtració d’un informe sobre despeses sense justificar abonades amb la targeta corporativa va desembocar al febrer passat en una sobtada sortida del càrrec de William Carnes, que ha estat succeït al juliol per Joan Torrella, procedent de l’estructura tècnica de l’Ajuntament. Una anàlisi externa de la consultora Ernst & Young ha assenyalat que les despeses assenyalades no haurien estat prou argumentades, però en cap cas transgredirien les normatives vigents del consorci. 

A banda dels canvis de funcionament, el consell va aprovar també el pressupost de 2019 amb un increment del 3,2% –arribant a 54,2 milions d’euros– i la previsió de tancar 2018 amb un superàvit de 75.900 euros. L’objectiu més destacat dels propers mesos serà implementar l’Estratègia de Màrqueting Turístic de la Destinació Barcelona i promoure l’adhesió de les empreses turístiques barcelonines a la certificació Biosphere. “La nova estratègia ha de permetre dibuixar el full de ruta de la promoció turística pels propers anys”, explica en la nota divulgada.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?

Destaquem